Surat cinta untuk kita, dari Bapa di Surga

My Child,

You may not know me,
but I know everything about you.

Psalm 139:1 
 
I know when you sit down and when you rise up.
Psalm 139:2

I am familiar with all your ways.
Psalm 139:3

Even the very hairs on your head are numbered.
Matthew 10:29-31

For you were made in my image.
Genesis 1:27


In me you live and move and have your being.
Acts 17:28

For you are my offspring.
Acts 17:28

I knew you even before you were conceived.
Jeremiah 1:4-5

I chose you when I planned creation.
Ephesians 1:11-12

You were not a mistake,
for all your days are written in my book.

Psalm 139:15-16

I determined the exact time of your birth
and where you would live.

Acts 17:26

You are fearfully and wonderfully made.
Psalm 139:14

I knit you together in your mother's womb.
Psalm 139:13

And brought you forth on the day you were born.
Psalm 71:6

I have been misrepresented
by those who don't know me.

John 8:41-44

I am not distant and angry,
but am the complete expression of love.

1 John 4:16

And it is my desire to lavish my love on you.
1 John 3:1

Simply because you are my child
and I am your Father.

1 John 3:1

I offer you more than your earthly father ever could.
Matthew 7:11

For I am the perfect father.
Matthew 5:48

Every good gift that you receive comes from my hand.
James 1:17

For I am your provider and I meet all your needs.
Matthew 6:31-33

My plan for your future has always been filled with hope.
Jeremiah 29:11

Because I love you with an everlasting love.
Jeremiah 31:3

My thoughts toward you are countless
as the sand on the seashore.

Psalm 139:17-18

And I rejoice over you with singing.
Zephaniah 3:17

I will never stop doing good to you.
Jeremiah 32:40

For you are my treasured possession.
Exodus 19:5

I desire to establish you
with all my heart and all my soul.

Jeremiah 32:41

And I want to show you great and marvelous things.
Jeremiah 33:3

If you seek me with all your heart,
you will find me.

Deuteronomy 4:29

Delight in me and I will give you
the desires of your heart.

Psalm 37:4

For it is I who gave you those desires.
Philippians 2:13

I am able to do more for you
than you could possibly imagine.

Ephesians 3:20

For I am your greatest encourager.
2 Thessalonians 2:16-17

I am also the Father who comforts you
in all your troubles.

2 Corinthians 1:3-4

When you are brokenhearted,
I am close to you.

Psalm 34:18

As a shepherd carries a lamb,
I have carried you close to my heart.

Isaiah 40:11

One day I will wipe away
every tear from your eyes.

Revelation 21:3-4

And I'll take away all the pain
you have suffered on this earth.

Revelation 21:3-4

I am your Father, and I love you
even as I love my son, Jesus.

John 17:23

For in Jesus, my love for you is revealed.
John 17:26

He is the exact representation of my being.
Hebrews 1:3

He came to demonstrate that I am for you,
not against you.

Romans 8:31

And to tell you that I am not counting your sins.
2 Corinthians 5:18-19

Jesus died so that you and I could be reconciled.
2 Corinthians 5:18-19

His death was the ultimate expression
of my love for you.

1 John 4:10

I gave up everything I loved
that I might gain your love.

Romans 8:31-32

If you receive the gift of my son Jesus,
you receive me.

1 John 2:23

And nothing will ever separate you
from my love again.

Romans 8:38-39

Come home and I'll throw the biggest party
heaven has ever seen.

Luke 15:7

I have always been Father,
and will always be Father.

Ephesians 3:14-15

My question is…
Will you be my child?

John 1:12-13
I am waiting for you.
Luke 15:11-32

Love, Your Dad
Almighty God
Father's Love Letter used by permission Father Heart Communications
©
1999-2013 www.FathersLoveLetter.com
Anak-Ku...
Engkau mungkin tidak mengenal Aku, 
tetapi Aku mengenal segala sesuatu tentang dirimu
Mazmur 139:1
Aku tahu kalau engkau duduk atau berdiri 
Mazmur 139:2 
Aku mengerti segala jalanmu 
Mazmur 139:3
Setiap helai rambut kepalamu, terhitung semuanya 
Matius 10:29-31
Karena engkau diciptakan dalam gambar dan rupa-Ku
Kejadian 1:26-27
Di dalam-Ku engkau hidup, engkau bergerak dan engkau ada
Kisah Para Rasul 17:28
Sebab engkau ini adalah keturunanKu
Kisah Para Rasul 17:28
Aku mengenal engkau sejak sebelum engkau ada dalam kandungan
Yeremia 1:4-5
Aku memilih engkau dari semula 
sebelum Aku menciptakan segalanya 
Efesus 1:11-12 
Engkau ada bukan karena suatu kesalahan, 
karena hari-harimu ada tertulis dalam kitab-Ku 
Mazmur 139:15-16 
Aku telah menentukan waktu yang tepat 
untuk kelahiranmu dan di mana engkau akan hidup
Kisah Para Rasul 17:26
Kejadianmu dahsyat dan ajaib 
Mazmur 139:14
Karena Aku menenun engkau dalam kandungan ibumu 
Mazmur 139:13
Dan mengeluarkan engkau pada hari engkau dilahirkan 
Mazmur 71:6
Seringkali Aku tidak dipahami oleh mereka 
yang tidak mengenal Aku 
Yohanes 8:41-44
Aku tidak berada di tempat jauh dan murka, 
tetapi Aku adalah kasih yang sempurna 
1 Yohanes 4:16 
Dan adalah kerinduan-Ku untuk mengaruniakan Kasih-Ku untukmu
1 Yohanes 3:1 
Semua itu karena engkau adalah anak-Ku dan Aku adalah Bapamu 
1 Yohanes 3:1
Aku memberikan lebih dari yang dapat 
diberikan bapamu yang di dunia 
Matius 7:11
Karena Akulah Bapamu di Surga yang adalah sempurna 
Matius 5:48 
Setiap pemberian yang baik dan setiap anugerah yang sempurna 
engkau terima dari tangan-Ku
Yakobus 1:17
Karena Akulah pemeliharamu dan Aku memberi semua
yang engkau perlukan 
Matius 6:31-33
Rancangan-Ku yang diberikan kepadamu adalah hari depan yang penuh harapan
Yeremia 29:11 
Karena Aku mengasihi engkau dengan Kasih yang kekal
Yeremia 31:3
Pikiran-Ku terhadap engkau tidak terhitung seperti pasir di tepi pantai
Mazmur 139:17-18 
Dan Aku bergirang karena engkau dengan sukacita dan sorak-sorai
Zefanya 3:17
Aku tidak pernah berhenti berbuat baik kepadamu 
Yeremia 32:40 
Karena engkaulah harta kesayangan-Ku 
Keluaran 19:5 
Aku merindukan untuk mengokohkan engkau 
dengan segenap hati-Ku dan jiwa-Ku
Yeremia 32:41 
Aku akan menunjukkan kepadamu 
hal-hal yang besar dan yang ajaib 
Yeremia 33:3 
Jika engkau mencari Aku dengan segenap hatimu, 
engkau akan menemukan Aku 
Ulangan 4:29
Bergembiralah karena Aku, maka Aku akan memberikan
kepadamu apa yang diinginkan hatimu
Mazmur 37:4
Karena Akulah yang mengerjakan di dalammu kemauan itu 
Filipi 2:13
Aku dapat melakukan jauh lebih banyak 
daripada yang engkau pikirkan 
Efesus 3:20
Karena Akulah yang menganugrahkan penghiburan abadi kepadamu 
2 Tesalonika 2:16-17
Akulah juga Bapa yang menghiburmu dalam segala penderitaanmu
2 Korintus 1:3-4
Ketika engkau patah hati, Aku berada dekat kepadamu 
Mazmur 34:19
Seperti seorang gembala menggembalakan dombanya, 
Aku membawa engkau dekat ke hati-Ku
Yesaya 40:11
Suatu hari Aku akan menghapus semua air mata dari matamu 
Wahyu 21:3-4 
Dan Aku akan mengangkat semua kesusahan yang engkau derita di atas bumi
Wahyu 21:3-4
Akulah Bapamu, dan Aku mengasihi engkau seperti 
Aku mengasihi putra-Ku, Yesus 
Yohanes 17:23 
Karena di dalam Yesus, Kasih-Ku kepadamu dinyatakan
Yohanes 17:26 
Dialah gambar wujud dari keberadaan-Ku 
Ibrani 1:3 
Ia datang untuk menyatakan bahwa Aku dipihakmu, 
dan bukan untuk melawanmu 
Roma 8:31
Dan untuk memberitahumu bahwa Aku tidak memperhitungkan pelanggaranmu
2 Korintus 5:18-19 
Yesus mati supaya engkau dan Aku dapat diperdamaikan
2 Korintus 5:18-19
Kematian-Nya adalah pernyataan terbesar dari kasihKu untukmu
1 Yohanes 4:10 
Aku menyerahkan semua yang Aku sayangi supaya Aku mendapat kasihmu
Roma 8:31-32 
Jika engkau menerima anugrah Anak-Ku Yesus, 
engkau juga menerima Aku 
1 Yohanes 2:23
Dan tidak lagi ada yang akan memisahkan engkau dari kasih-Ku 
Roma 8:38-39
Kembalilah dan Aku akan mengadakan 
pesta terbesar yang pernah ada di Surga 
Lukas 15:7 
Selamanya Aku adalah Bapa, dan selamanya Aku tetaplah Bapa
Efesus 3:14-15
PertanyaanKu adalah.....
Maukah engkau menjadi Anak-Ku? 
Yohanes 1:12-13
Aku menanti-nantikan engkau
Lukas 15:11-32
Kasih-Ku untukmu, Bapamu,
Allah yang MahaKuasa 
Indonesian Father’s Love Letter ©20
07 www.FathersLoveLetter.com/Indonesian
 
Sampai jumpa di bible trivia berikutnya.
Jangan lupa klik tombol share di atas ya. makasih.


No comments: